Home » Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη

Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη

Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη Όλγα Σολομώντος-Κουντούρη
Επίκουρη Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Υπεύθυνη Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων
Θεολογική Σχολή Εκκλησίας Κύπρου
Ισοκράτους, 1-7
1016, Λευκωσία
Κύπρος
Τηλ.: 00357 22 443 055
Φαξ: 00357 22 443 050
E-mail: o.solomontos-kountouri@theo.ac.cy

Προφίλ

Η Δρ Όλγα Σολομώντος – Κουντούρη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Υπεύθυνη Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων στη Θεολογική Σχολή Εκκλησίας Κύπρου. Διδάσκει στο προπτυχιακό πρόγραμμα Θεολογίας. Κατείχε τη θέση Λέκτορος Ψυχολογίας και Συντονίστριας του Γραφείου Erasmus στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου από το 2010 μέχρι το 2015. Είναι η εκπρόσωπος της Κύπρου στο Συμβούλιο του European Association for Research on Adolescence (EARA). Είναι μέλος του Society for Research on Adolescence (SRA), του International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) και της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ). Είναι επίσης μέλος του Συμβουλίου Φυλακών και του «Ιδρύματος Σοφίας Πολυζωίδου – Χρυσηλίου Γεωργίου –Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου». Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, την Θεολογική Σχολή εκκλησίας Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Linz,  εφαρμόζει το Viennese Social Competence Program -ViSC σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων ViSC και Comenius Regio Parnership έχει εκπαιδεύσει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς σε θέματα παρέμβασης στον εκφοβισμό. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις σε διεθνή και τοπικά συνέδρια.

Σπουδές

Διδακτορικό στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Institute of Education, University of London, 2006

Μάστερ στην Ανάπτυξη του Παιδιού, Institute of Education, University of London, 1994

Δίπλωμα στην Εκπαίδευση, Institute of Education, University of London, 1991

Πτυχίο Δασκάλου, Παιδαγωγική Ακαδημία Κύπρου, 1983

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Έχει αναπτύξει δύο βασικές ερευνητικές κατευθύνσεις. Η πρώτη,  αφορά την αναπτυξιακή ψυχολογία της εφηβείας με εστίαση σε τρία θέματα: (α) την ταυτότητα (β) την παραβατικότητα και (γ) τον εκφοβισμό. Η δεύτερη, αφορά την εφαρμοσμένη ψυχολογία με εστίαση στην εφαρμογή και την αξιολόγηση προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων σε δύο στοχευμένους τομείς και ομάδες: (α) την εκπαίδευση νεαρών κρατουνένων και (β) την πρόληψη και παρέμβαση για μείωση του σχολικού εκφοβισμού.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

Solomontos-Kountouri, O., Gradinger, P., Yanagida, T., & Strohmeier, D. (2016). The Implementation and Evaluation of the ViSC Program in Cyprus: Challenges of cross-national dissemination and evaluation results. European Journal of Developmental Psychology. 13:6, 737-755. DOI: 10.1080/17405629.2015.1136618

Yanagida, Τ., Gradinger, P., Strohmeier, D., Solomontos-Kountouri, O., & Trip, S., & Bora, C. (2016). Cross-national prevalence of traditional bullying, traditional victimization, cyberbullying and cyber-victimization: Comparing single-item and multiple-item approaches of measurement. International Journal of Developmental Science. 10, 21–32.  DOI: 10.3233/DEV-150173

Solomontos-Kountouri, O. & Hatzittofi, P. (2016). Past, present, emergent and future identity of young inmates. Journal of Adolescence, 47, 119-124.

Solomontos-Kountouri, O., Shiakalli, M., and Yiallouros, P. (2013). Is it important to know students’ perceived value of mathematics? Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, Vol. 12, 1-2, 23-37

Solomontos-Kountouri, O. and Hurry, J. (2008). Political, religious and occupational identities in context:  Challenging Identity Status Paradigm. Journal of Adolescence, 31(2), 241-258.


pdfIcon Αναλυτικό βιογραφικό.